Menu

Călin Georgescu, obligat să elimine materialele de campanie online: decizie fără precedent a BEC

Călin Georgescu, obligat să elimine materialele de campanie online: decizie fără precedent a BEC

Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu, este obligat să șteargă toate materialele de promovare electorală de pe internet, în urma unei decizii fără precedent a Biroului Electoral Central (BEC). Georgescu a calificat această măsură drept „o încercare de intimidare”.

BEC a hotărât eliminarea materialelor de promovare electorală online după ce o persoană fizică a depus o contestație, susținând că materialele lui Georgescu nu conțin codul de identificare obligatoriu prevăzut de legislație. Conform legii, toate materialele de campanie, indiferent de format, trebuie să includă acest cod, precum și numele candidatului și detalii despre producător. Din informațiile preliminare, materialele vizate au fost distribuite pe rețelele sociale de mai multe conturi susținătoare, iar acestea ar urma să fie eliminate automat.

Călin Georgescu a reacționat ferm, afirmând că „a desfășurat singura campanie fără finanțare” și că nu există sponsorizări sau decontări.

„Domnul Călin Georgescu a declarat încă de la începutul campaniei, printr-un mesaj public, că nu va accepta să fie identificat cu un cod, atât timp cât numele său este Călin Georgescu. Deci BEC se putea sesiza cu privire la acest aspect încă de la începutul campaniei electorale. Faptul că nu există promovare sau, după caz, sponsorizare, respectiv decontarea vreunei sume, face decizia BEC nulă prin faptul că ea nu reprezintă altceva decât o încercare de intimidare la adresa domnului Georgescu și a Poporului Român”, se arată într-un comunicat de presă.

Sesizarea inițială a fost depusă la Biroul Electoral Județean nr. 25 Ilfov, care a considerat că aceasta este „neîntemeiată”, deoarece Georgescu „nu realizează promovare electorală și nu are nici promovare plătită”. Cu toate acestea, persoana care a făcut reclamația a mers mai departe, adresându-se BEC, care a decis eliminarea materialelor online fără codul de identificare și a sesizat Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

În același comunicat, echipa lui Georgescu a subliniat că „domnul Georgescu are sold de zero lei la această dată” și că susținătorii săi au realizat materiale de campanie pe propria răspundere. „Domnul Georgescu este susținut strict de poporul român prin persoane care au făcut pe propria răspundere orice tip de material sau postare în mediul online. Nu s-a realizat propagandă, alta decât cea realizată în online și de alți candidați, respectiv postări și mesaje cu adresare către susținătorii dânsului și postări de susținere din partea oamenilor.”

Georgescu a menționat că și alți candidați, precum George Simion, Elena Lasconi, Cristian Diaconescu sau Christian Terheș, nu ar fi respectat cerințele legii în ceea ce privește codul de mandatar pentru postările online.

„Trebuie ținut cont și de faptul că legea este incompletă sau eronată, neaplicându-se astfel elementele ghidului de finanțare în online, pentru că nu există o astfel de finanțare. Soldul contului fiind zero, nimic nu este finanțat, nimic astfel nu poate fi decontat, deci ghidul de finanțare și regulamentul de finanțare electorală devine nul în acest context, contrar a ce se încearcă a fi indus de către media”, a declarat acesta.

Această situație inedită evidențiază lacunele legislative privind campaniile electorale desfășurate în mediul online, precum și provocările aplicării regulamentelor existente în contextul noilor realități digitale.




ALTE ARTICOLE